راه آسمانی

بایگانی

آموزش به سبک حسنین

جمعه, ۸ بهمن ۱۳۹۵، ۰۷:۵۲ ب.ظ

حسین عرب 
در یکى از مناطق عملیاتى بودیم که روزى دو پیرمرد به ما ملحق شدند. این دو پیرمرد از مناطق بسیار محروم آمده بودند و با برخى از مسائل شرعى آشنا نبودند و عادت کرده بودند طبق عرف روستاى خودشان عبادت را انجام بدهند.

روزى دیدیم که خودشان دو نفرى در حال خواندن نماز جماعت هستند؛ ولى علاوه بر غلط بودن حمد و سوره ، حتى ترتیب رکوع و سجود را نیز رعایت نمى کردند و گاهى ماءموم ، از امام پیش ‍ مى افتاد.حتى به ما مى گفتند که شما چرا به جماعت ما نمى پیوندید.ما در صدد آموزش احکام به آن ها بر آمدیم ، ولى نه به طور مستقیم ، بلکه به سبک آموزش امام حسن علیه السلام و امام حسین علیه السلام به آن پیر مردها. به یکى از دوستان گفتیم شما هنگام نماز برو جلو و ما مثل کسانى که هیچ مساءله شرعى و فقهى نمى دانند، از شما سؤ ال مى کنیم و شما جواب بدهید.
وقتى این کار را انجام دادیم و دو پیر مرد متوجه شدند اغلب کارهاى عبادى آن ها اشتباه است ، دو دستى زدند توى سر خودشان .آن دو پیر مرد با کمال تواضع و فروتنى گفتند شما بایستید جلو تا ما اقتدا کنیم . واز آن روز به بعد در پى یادگیرى مسائل برآمدند و کم کم بسیارى از احکام را فرا گرفتند.
بعدا فهمیدیم نه تنها خودشان در این مسائل خبره شده اند. بلکه در حال آموزش به اهالى روستاى خود نیز هستند.
 

منبع:http://www.askdin.com/

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۱/۰۸
حسین شیخی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی